fredag 20 november 2015

Premiär för Jul på Liseberg, missa inte Green Room!

Nu är Götebrogs största julgran tänd, ett tydligt jultecken!


Idag slog Liseberg upp portarna för julsäsongen. Jag har inget Lisebergskort i år så det blir nog bara ett besök denna julen, men jag kunde inte låta bli att gå förbi huvudentrén och ta en liten kik och knäppa ett par snabba bilder!



Dessa härliga snötäckta granar pryder entrén



Men jag skulle vilja passa på att tipsa om restaurangen Green Room som öppnade i parken förra året. Green Room är faktiskt världens första helt vegetariska (veganska) restaurang på ett nöjesfält. Det verkar ha blivit succé direkt. Under julen serverar de en julbuffé som så klart inkluderar vegetarisk korv och köttbullar, men framförallt massor med sjukt fräscha grönsaksrätter och sallader. Jag och CJ är båda allätare (men jag lagar oftast vegetariskt flera dar i veckan) men vi var mycket imponerade av den goda maten när vi var där förra julen, alla rätter var asgoda och det märktes att allt var tillagat med mycket kärlek! Vi passade även på att gå dit igen när vi besökte Liseberg under Halloween, och kvalitén var lika hög! Jag rekommenderar verkligen Green Room till alla som gillar grönsaker, nej jag omformulerar, till alla som gillar god mat!







Förra året när jag kollade bokning två veckor före jul var det helt fullbokat fram till jul. Men när vi var där på en vardag, och jag kom direkt från jobbet och var rätt hungrig var det inga problem att få ett bord för två personer vid femtiden. Men säkrast är ju så klart att boka! Lördagar är det dock bara drop-in som gäller!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar