onsdag 11 november 2015

Julens Söta av Jan Hedh





I måndags trillade den efterlängtade boken Julens Söta av Jan Hedh i brevlådan. Jag är ett stort fan av Jan Hedh och har alla hans (elva!) tidigare böcker. Jag använder hans recept väldigt ofta, bara i helgen bakade jag pitabröd och gjorde creme caramel efter hans recept, och recepten är alltid väldigt bra, och jag har sällan stött på något recept som inte blivit bra.






Jag var lite orolig, eftersom jag har alla hans böcker, att det bara skulle vara massa gamla recept. Och det är en hel del recept som finns med i de andra böckerna, jag skulle gissa på ca 75%. Men jag är nöjd ändå, de nya recepten inspirerar mig något väldigt och två-tre stycken lär betas av till i år!




Jag är så sugen på att köpa en sockertopp att tända eld på och göra äkta glödgat vin!



Så, jag vill verkligen tipsa om boken till alla som inte har hans böcker sedan tidigare! Jag har bakat vörtbröd, pepparkakor (den vanliga degen, inte receptet ovan), fransk nougat, marsipan och flera av pralinerna i boken med strålande resultat!






Köp den här, hos Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar