torsdag 1 oktober 2015

JulkulturCramars OktoberUtmaning Dag 1

Såklart vill jag hänga på oktoberutmaningen som JulKulturCramar har dragit igång. Det känns som ett perfekt sätt att kicka igång säsongen ordentligt!

Dag 01 – Presentera dig med en bild som beskriver hur du är som julperson:


Jag är en ganska udda, otraditionell och barnslig julperson som tycker more is more men försöker organisera så mycket jag kan i mitt kreativa kaos! Bilden beskriver mig väldigt bra, jag har på mig förra årets bästa klädköp, en sk slouchy från Black Milk som verkligen är såå jag. Det syns inte på bilden, men förutom renar, snögubbar och granar så finns även hajar, dinosaurier och döskallar med i det "stickade" mönstret, för just det, den är inte stickad, utan det är ett tryckt syntettyg. Notera även i bakgrunden min rosa julkyrka som jag piffat till själv.

Jag älskar färg och julpyntar hellre med leksaker än halmbockar och prylar av trä, lyssnar helst på jullåtar som inte spelas på radion och upptäcker/uppfinner gärna moderna alternativ till de klassiska julrätterna och bakverken! Jag önskar jag slapp jobba under hela hösten och fram till jul, så skulle jag i alla fall ha en chans att förverkliga alla tokiga julidéer som jag har, men med nitisk planering så kommer jag en bit på vägen trots allt!





https://julkulturcramar.wordpress.com/2015/09/29/oktoberuppladdning-infor-julen-2015-en-utmaning/



2 kommentarer:

  1. Väldigt rolig idé med leksaker som pynt! Älskar Bratz dockorna haha, växte upp med att leka med dem.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur?" Jag lovar det är hur mysigt som helst!

      Radera