onsdag 28 oktober 2015

#28 Mina favoritdrycker

Dag 28 – Favoritdryck






Sitter just nu på Espresso House och avnjuter en Dirty Chai, en chailatte med en espressoshot i. Det bästa av två världar, det smakar jul med lite kaffe, så himla gott! Jag försöker hålla mig till en i veckan, på fredagen eller lördagen när jag går på helg (förutom när jag jobbat natt, då får det bli en vanlig chai, jag är sjukt känslig för koffein så vågar inte drick det när jag ska hem och sova), men idag fuskar jag lite... Jag tycker dirty chai är mycket godare än tomtelatten som brukar komma närmare jul. Detta är också ett hett tips för nån som inte är så förtjust i kaffe, eftersom det mest blir en hint.



Men, jag har en annan favorit som är lite mer barnförbjuden; Portvin! Portvin smakar lite som sött rödvin med toner av russin och körsbär. Det kanske inte låter så gott, men det är det, jag lovar, jag tycker det smakar superjuligt! Smith Woodhouse, 10 year Tawny, är en av mina favoriter. Tidigare fanns en vintage (finare och oftast dyrare) från samma märke i Systembolagets beställningssortiment, men den verkar inte finnas kvar. Synd för den var inte alls så dyr som de flesta vintage är, men jättegod! Annars är Grådask en klassiker som ofta serveras till ost. Jag smuttar ofta på lite portvin när jag sitter och julpysslar, annars är ost eller choklad gott till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar