fredag 19 december 2014

Dagens jullåt - Where are you christmas? - Faith Hill

Idag får titelspåret till Grinchen bli dagens låt. Den handlar om att inte riktigt hitta julkänslan, och jag tror att flera av oss har varit där någon gång. Om det så är i början av december, närmare jul eller på självaste julafton, man liksom känner inte så som man brukar känna, som man borde känna. Jag hade de känslorna när jag var liten, kanske 11 år och nåt år efter det; julafton kändes inte som det brukade. Det var svårt att sätta fingret på det, men julkänslan fanns inte riktigt där. Jag tror det var därför som jag började gå all in så mycket jag bara kunde. Jag bestämde mig för att ta kontroll över mina egna julkänslor, och för mig har det funkat, jag tror det är därför jag blev en julgalning på riktigt...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar