fredag 31 oktober 2014

This is Halloween! Snabbt pyssel.

Så är den äntligen här, dagen jag laddat för hela veckan. This is Halloween! Jag har jobbat lite natt, det var en helt del halloweenbakelser att göra, kan jag lova. Så nu tänkte jag sova lite innan det är dags för att fixa inför kvällens Halloweenfest. Självklart tittar jag lite på The Nightmare Before Christmas innan jag somnar, det är väl ingen som missat att jag älskar den filmen. Men först bara måste jag tipsa om en superenkelt Halloweenpyssel inspirerat från filmen. Nämligen den scenen när Jack försöker klippa en snöflinga i papper och istället blir det en spindel i ett nät...


Här finns en mall som man lätt kan skriva ut och använda för att klippa till sina egna spindelnät och pynta med. Jag tänkte försöka klippa till några när jag vaknar, om jag hinner. Jag tror det blir supersnyggt! Jag har en dröm att någon gång ha en riktig Nightmare before Christmas-halloweenfest och verkligen gå all in, men i år får jag nöja mig med min Jack Skellington-pumpa (och kanske detta pyssel då...).


http://www.instructables.com/id/Jacks-Paper-Spider-Snowflake/


Edit 2015-10-19: Det blev några spindlar i nät gjorda, jag fäste dem på gardinen med dubbelhäftande tejp, lite spindelväv (som går att köpa i typ alla affärer som har halloweenpynt under säsongen) förstärker intrycket!



1 kommentar: