lördag 7 december 2013

6 December - Favoritpyssel att göra själv

Jag älskar att pyssla, jag är en sån där pysseltok som gillar att göra det mesta med händerna. Papperspyssel, handarbete och så klart pysslig bakning hör till favoriterna.

Jag gillar framförallt lite krångliga pyssel, så man får sig en utmaning, det får inte vara för hjärndött, då tröttnar jag! Just därför tycker jag mycket om origami. Dock, har jag lite svårt att hitta användbara projekt, så det blir alldeles för sällan. Därför blev jag så glad när jag hittade beskrivning till dessa papperskulor i origami, som jag gjorde i augusti. Nu är de på plats i granen och det är hur fint som helst. Hela granen får ni se i morgon!


1 kommentar:

  1. Åh vad kul att hitta till en ny julblogg!
    Hittade dig via Erika/Tomtens dotter!
    /Charlie CS - Julig kulturtant som cramas

    SvaraRadera