fredag 29 november 2013

Peppar inför julstöket!

Vid den här tiden imorgon kommer jag vara i full gång med julstöket. Sambon kommer vara utslängd (helst efter att han hjälpt mig ner med alla 6 jullådor på vinden...) och julstöket kommer vara i full gång. Jag längtar så himla mycket! Just nu har jag ca 10 påsar med nyköpta julgrejjer, som inte känts någon idé att gömma undan när det är så kort kvar, så det är aningens kaosartat just nu (har jag nämnt att vår lägenhet är 34 kvm?!). Men imorgon jobbar jag 4:30 till 11, efter det blir det raka vägen till floristen och köpa blommor till adventsljusstaken och sen blir det julmusik på hög volym, portvin och julstök till tusen! Jag längtar så!

Jag tänkte lämna er med några bilder från julen 2008. Då bodde jag ensam i en något större etta, än den jag och sambon delar på nu, så det var inga problem att få plats med 3 julgranar! Året efter hade jag faktiskt fyra, men jag lyckades tyvärr aldrig föreviga min jul på bild det året... 

Mitt svart-vita kök är nog det jag saknar mest från min gamla lägenhet, det var så fint pyntat!
Och min älskade vita gran! Jag hoppas vi bor större nästa år och kan ha två granar i alla fall...

Den stora granen i rummet, det är himla tufft när man kan ha en gran mitt i rummet, jag hade nog 5 eller 6 ljusslingor med runt 400 lampor i totalt!

Jag älskade de stora fönstren i lägenheten, även om utsikten inte var särskilt spännande....

Tredje granen, i hallen, hade lite tivoli-känsla med popcornslinga, färgade lampor och färgglatt pynt!
Jag önskar jag kunde ha ljusslingor runt dörrposterna nu också, det var så sinnessjukt vackert! Men CJ låter mig inte använda häftpistol på väggarna...


2 kommentarer:

  1. Oj oj, här snackar vi pyntning! Rena Disney-känslan!

    Ett tips om du vill ha belysning runt dörrposterna: en liten spik i vardera övre hörnen borde räcka.

    /Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det kanske skulle funka. Nu har jag satt de slingorna på balkongen istället, så det blir nog inget i år. Men kanske nästa?! :)

      Radera