torsdag 10 oktober 2013

Julkortsverkstad!

Nu har jag packat upp min julkortsverkastad och tillverkar julkort för fullt. Jag brukar satsa på att bara göra ca 10 st, men lägger ner mycket tid på dem. Jag försöker prova olika tekniker varje år, för två år sedan blev det sk quilling, och förra året satsade jag helhjärtat på origami. Tyvärr har jag varit alltför dålig på att föreviga mina projekt på bild, det måste bli bättring på det!
Julkorten jag ska göra i år har kärlekstema! Prototypen till första kortet är så gott som klar, och jag är sjukt nöjd. Kortet kommer levereras ihopvikt med en liten överraskning inuti. Ni ska få se när de är helt klara!

4 kommentarer:

  1. Men gud vad fint du pysslar! Kärlek til julen! Perfekt ju! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, massa kärlek! Snodde idén från ett Valentins-kort (i en Martha Stewart-bok) men tycker det funkat fint till julen med!

      Radera
  2. De ser ut att bli väldigt fina, alltid roligt med hemmapysslade kort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, visst är det! Jag brukar få ett par hemgjorda och det brukar vara de finaste!

      Radera