lördag 28 september 2013

Har varit på skattjakt!

Ja, i alla fall känns det lite som skattjakt när man ska plocka björnbär. Först ser man nästan inga, men så börjar man lyfta på lite grenar och hittar hur mycket fina bär som helst. Vi har en björnbärsbuske på baksidan av huset där alla i föreningen får plocka, och eftersom björnbär alltid är så sena glömde jag helt av att plocka några förra året, men nu i förmiddags kom jag på att bären säkert var mogna, och så rätt jag hade! Det var bara till att dra på sig oömma kläder och handskar och tampas med busken! Här är resultatet...


Jag vet dock inte vad jag ska göra med dem, oftast brukar jag bara mumsa i mig dem som de är, men är det någon som har något tips på vad man skulle kunna göra (det är ju dock "bara" nån knapp liter bär), så är jag tacksam! Hittade ett recept på en drink med björnbär, Berry Grouse, som lät väldigt god, men har tyvärr ingen Famous hemma...

2 kommentarer: